Saturday, January 5, 2008

Selle nädala kuumim teema - prügi

Asi läheb ikka täiega idiootseks kätte. Võib-olla ma ei saa maailma asjadest hästi aru, aga minu meelest on see idee, et kõik prügi saab kohapeal ära sorteeritud, juba sünnist saati vildakas.
1. Ma võin pea anda, et meie kahe kortermaja peale on vähemalt 1 keegi, kes ei saa/ei taha/ei oska oma prügi sorteerida ja poetab oma kilekotikese südamerahuga esimesse ettejäävasse konteinerisse (või selle kõrvale maha, et mitte oma näpukesi määrida, nagu ma viimati prügikasti poole suundudes täheldasin). See tähendab, et MITTE KUNAGI ei saa eeldada, et konteiner sisaldab ainult seda prügi, mille jaoks ta on ette nähtud.
2. Kuidas prügifirma tuvastab, et konteiner sisaldab ainult sorteeritud jäätmeid? Sorteerib selle enne äraviimist kohapeal igaks juhuks ümber? Või peaks järeldusi tegema puhtalt selle põhjal, kas pindmises kihis paistab midagi kohatut? Minu meelest see tähendab, et MITTE KUNAGI ei saa olla kindel, et prügilasse jõuab ainult sorteeritud prügi.
Kas ei oleks siis mõttekam, odavam ja kõigi jaoks mugavam sorteerida prügi seal, kust ta enam edasi juhuslikke etappe ei läbi, s.t. prügilas? Vean kihla, et pakendite hulgakaupa puhtaks pesemine prügilas on oluliselt loodussäästvam kui see, et igaüks ise seda loputama hakkab (kes on proovinud, see teab, et lihtsalt sortsu vee pudelisse laskmisega shampoonijääke sealt küll välja ei saa).
Prügivedu ise võiks olla kõigi jaoks tasuta teenus (see garanteeriks ka, et metsa alla rohkem prahihunnikuid ei teki) ja selle kulud kaetud riigieelarvest. Kui muidu ei saa, kehtestatagu prügimaks.

No comments: